Cursuri

Acest program are doua sesiuni, una pentru copii preșcolari si una pentru școlari. In cadrul fiecărei sesiuni programul presupune mai multe ateliere cu durata de 3-6 ore timp de 3 zile consecutiv, prin intermediul cărora copiii sunt provocați în joacă la diverse activități. Programul este condus de o echipa formată din psiholog, logoped și un pedagog  ce vor colecta date specifice pentru fiecare etapă de dezvoltare psiho-somatică.

Sesiunea pentru preșcolari cu vârste cuprinse între 3-6 ani

Fiecare copil este dotat natural cu anumite aptitudini mai bine dezvoltate, de aceea devine util pentru un părinte de preșcolar, să îi cunoască aceste aptitudini, să poată oferi copilului creștere în sfera aptitudinilor sale și să acționeze cu  blândețe în privința aptitudinilor mai puțin dezvoltate. Cunoscând aptitudinile și harta mentală a copilului, se conturează predilecția școlarului de mâine.

Modalitatea de desfășurare a programului presupune ca, pe parcursul a trei zile să provocăm copii la activități fizice, jocuri și experimente pentru înțelegerea fenomenelor din natură, povești și comunicare.

Pe tot parcursul acestor activități echipa va culege date privind indicatorii:

  • Motricitate fină și grosieră
  • Atenție și ascultare activă
  • Tipul de inteligență
  • Gradul achizițiilor de limbaj
  • Gândirea logico-matematica
  • Creativitatea
  • Dezvoltarea emoțională

La finalul celor trei zile de activități vor fi programate întâlniri cu părinții pentru feed-back personalizat și eventuale recomandări.

Beneficiile programului de testare a preșcolarului sunt evaluarea obiectivă de către specialiști în domeniu, cu privire la ariile de dezvoltare la momentul evaluării  și succesul școlar viitor având posibilitatea de a recupera aceste arii mai facil decât în etapa de școlaritate.

Sesiunea pentru școlari  cu vârste cuprinse între 7-12 ani

Din preocupare pentru viitorul copiilor, părinții caută să își cunoască copilul cât mai bine din perspectiva școlii, să-i  identifice aptitudinile, mecanismul psihologic și trăirile interioare,  pentru a putea gestiona situațiile ivite în acest context.

Programul se adresează copiilor cu vârste între 7-12 ani.

Programul se va desfășura astfel:

  • Timp de trei zile pe parcursul a 3-4 ore vom propune copiilor activități diverse, interactive capabile sa  măsoare indicatori legați de: gradul achizițiilor din programa școlară, dezvoltarea socială și emoțională, atitudinea față de activitățile școlare, gândirea logica, limbajul și comunicarea, direcțiile de intervenție prioritară
  • In tot acest timp trei specialiști: un logoped, un cadru didactic si un psiholog vor culege datele, relevante pentru fiecare copil
  • La finalul zilelor de activități se vor organiza întâlnirii individuale de feed-back cu fiecare familie sau măcar unul dintre părinți.

Programul de testare alternativa pentru școlari este conceput sa măsoare achizițiile copilului, atât în raport cu programele școlare prin intermediul unor activități interactive cât și alți indicatori relevanți, în contextul social și în privința performanței școlare

La finalul programului fiecare părinte va beneficia de o evaluare externă, realizata de către specialiști în domenii distincte, realizată în condiții optime pentru propriul copil.  Evaluarea are potențialul de a oferi coerență în relaționarea cu copilul  și o imagine de ansamblu pentru rolul de școlar, iar unde este cazul vor fi semnalate direcțiile de intervenție prioritară.

In contextul actual în care mintea copiilor este hiperstimulată de imagini si filmulețe etapa inițierii în scris, citit sau calcul ce implica funcțiile executive ale creierului a început sa devina problematica  fie în sensul însușirii acestei etape in mod defectuos, fie însușirea într-un ritm  mai lent decât cel alocat în programele școlare.

Este un program intervenționist pentru ce nu s-a făcut în etapele de inițiere în scris citit sau înțelegerea relației dintre numere.

Programul debutează cu o evaluare, ce poate fi făcută și fără a opta pentru programul ulterior, în scopul identificării potențialelor dificultăți. In urma evaluării de către logoped, cu ajutorul  materialelor dedicate pentru astfel de activități,  se va obține o diagnoza privind situația ce se impune în cazul fiecărui copil. De asemenea, în cadrul programului organizam cluburi de lectura interactivă, creativă cu includerea elementelor teatrale pentru a repune în lumina lectura, ca activitate distractiva sau în scopul dezvoltării personale, deoarece cititul în sine este autocunoaștere.

În cadrul programului se folosesc metode și procedee cu caracter specific, care stimulează si dezvoltă unele componente ale activității implicate în achiziția corecta a scris-cititului:

  • Exerciții pentru dezvoltarea musculaturii mâinii
  • Educarea si dezvoltarea auzului fonematic
  • Educarea și dezvoltarea capacitații de orientare si structurare spațială
  • Înlăturarea atitudinii negative fata de scris-citit si educarea personalității
  • Concentrarea activității psihice asupra analizei sintezei elementelor componente ale grafo-lexiei
  • Conștientizarea erorilor tipice dislexiei sau disgrafiei
  • Sesizarea relației fonem-grafem
  • Dezvoltarea si perfecționarea abilităților de scris-citit
  • Corectarea tulburărilor de vorbire înainte/concomitent cu terapia dislexiei -disgrafiei
  • Dezvoltarea limbajului și stimularea activității psihice
  • Corectarea confuziilor de litere

Jocuri matematice și de orientare în spațiu

Copiii actuali sunt foarte interesați de tehnologie, deprind de la vârste fragede  competente digitale net superioare generațiilor anterioare, deoarece apariția lor pe lume se face într-un climat al informației dense, fiind prin urmare mai antrenați în sfera digitala.

Viitorul educației este strâns legat de tehnologie cu provocarea de a o transforma în aliat pentru munca omului. Din aceasta perspectivă crearea de roboți, care să devina parteneri în munca omului devine atributul generației actuale.

Programarea și robotica au deja bazele formate la nivel superior de cercetare, însă extinderea  cunoașterii acestor domenii încă din copilărie reprezintă o noutate și un atribut al generației de copii născuți cu competente digitale.

Cursul de robotica si programare propus de centrul Ask Education  are la baza noțiuni practice de programare, electronica și mecanică. Cursurile se desfășoară cu ajutorul unor roboți special creați spere a fi asamblați și programați de către copii.

Programa de lucru pentru acest curs este deja testata în Franța.

Cursul cuprinde doua module:

Robotician Junior 7- 10 ani
Acest modul pune accent pe programare vizuala și experimentare lucrând totodată motricitatea fină. Kitul pe care se lucrează pentru construirea roboților este compus din: placa de baza, sistem cu motor și senzori si alte părți componente.

Robotician Senior 10-14 ani
Acest modul se adresează copiilor care au deja cunoștințe de matematica dobândite la scoală sau celor care au absolvit cu succes primul modul Robotician Junior. Se pune accent pe programarea si controlarea unui robot funcțional. Kitul pe care se lucrează are în plus mai multe tipuri de senzori și implicit programarea este mai complexa.

 Dezvoltare personala. 5-8 ani

Grupul de dezvoltare personala este o intalnire cu celalat, o intalnire ce permite fiecaruia sa se descopere si sa se autocreeze. Intr-un astfel de grup, in care copiii se simt in siguranta, se simt acceptati si valorizati pentru ceea ce sunt, ei experimenteaza (intr-un mediu sigur) situatii dificile cu care se confrunta si isi descopera resursele personale pentru a le face fata.

In jocul cu marionetele, de pilda, terapeutul observa modul in care copilul isi alege un anumit personaj, ii atribuie anumite calitati, modul in care gaseste o solutie la conflictele aparute in joc. Toate aceste alegeri pe care le face copilul ofera indicii despre relatiile pe care le are cu parintii sai, despre traumele pe care le-a suferit, despre capacitatea lui de a se adapta la mediul social s.a.m.d

Altfel spus, dezvoltarea personala este o modalitate prin care copiii isi descopera abilitatile si calitatile lor si isi fixeaza obiective pentru a maximiza potentialul propriu in prezent si viitor.

Obiective educationale

 Dezvoltarea inteligentei emotionale si a componentelor acesteia
 Construierea unor strategii de integrare / adaptare socio-emotionala
 Exersarea abilitatilor de exprimare libera si autentica
 Intelegerea si depasirea diferitelor tipuri de blocaj (emotional, verbal, corporal etc)
 Dezvoltarea unei relatii de constientizare si de conectarea cu propriul corp

Coordonate program

✓ număr sesiuni:
✓ frecventa: saptamanala
✓ durata sesiunii: 60 min.
✓ primul atelier din acest modul incepe joi, 7 iulie la ora 10:00

CURS DE AUTOCUNOASTERE RELATIONARE SI MOTIVARE / 6-12 ani

Pentru ca un copil să fie capabil să învețe, nu este suficient sa studieze ci este important sa se autocunoasca, pentru a dobandi încredere in sine si pentru a-si folosi resursele proprii in acest proces. Prin urmare, are nevoie să dobandeasca informații proprii despre modul in care își poate controla momentele de frica sau stres, sa dobandeasca abilitati pentru a fi capabil să se autoevalueze și să aibă autocontrol, să dezvolte reziliență la schimbările din viața lui.

Invatarea lectiilor cu privire la gestionarea emotiilor, situatiilor, stilurilor de comunicare, dezvoltarea increderii in sine, a unui stil de viata sanatos, educatie, scoala, relationare cu alti copii, inseamna evolutie, iar evolutia genereaza schimbarea comportamentala.Asadar latura emotionala este in stransa legatura cu latura cognitiva.

Obiectivele cursului:

  • Suport pentru dezvoltarea autocunoașterii și alfabetizare emotionala
  • Stimularea dezvoltării autocontrolului și autonomiei, precum și încurajarea individualității
  • Prin intermediul jocurilor, copilul este sprijinit să găsească modalități sănătoase pentru a-și gestiona reacțiile și să-și exprime emoțiile într-un mod asertiv
  • Dobândirea unei imagini de sine sănătoase și constientizarea propriilor resurse
  • Stimularea creativității și a imaginației

Modul 1 – Autocunoaștere – Cine sunt eu?

La acest modul vom merge in Laboratorul magic, acolo unde vom descoperi lucruri noi despre cine suntem, cum simțim și cum percepem lumea din jurul nostru, cum ne exprimăm

In acest modul copilul lucreaza cu elemente senzoriale si facem activitati ce stimulează motricitatea fină și grosieră, pentru o buna cunoastere a propriului corp. Urmand treptat sa introducem elemente de exprimarea prin intermediul jocurilor de rol. Pe parcursul celor patru ateliere vom crea o punte de legătură între corp și emoții.

Atelier 1 – Senzorial – interacționăm cu simțurile noastre
Atelier 2 – Motricitate fină și grosieră
Atelier 3 – Imaginea despre sine
Atelier 4 – Încrederea în sine

Modul 2 – Alfabetizare emotionala

În cadrul acestui modul vom face cunostiinta cu personajele din celebra productie Disney Pixar Inside Out prin intermediul careia vom face cunoștință cu: furia, frica, dezgustul, , bucuria, tristețea, mirarea  Împreună vom explora această lume nouă, care este de fapt lumea din interiorul nostru.

În cadrul acestui modul copilul va face primii pași către alfabetizarea emoțională, va explora două emoții puternice – furia și frica, va învăța mecanisme pentru gestionarea reacțiilor și pentru liniștire și va înțelege conceptul de empatie.

Atelier 1 – Alfabetizare emoțională – facem cunoștință cu emoțiile
Atelier 2 – Ce personaj este furia
Atelier 3 – Ce personaj este frica
Atelier 4 – Ce reacții ne determina emoțiile

Modul 3 – Aptitudini sociale – Cine ești tu?

La acest modul vom face o calatorie pe diverse insule, pe care vom cauta resurse importante pentru a deprinde abilitati sociale si de comunicare. Vom strabate Insula manieraților, apoi Insula sincerității, apoi vom cerceta Insula Prieteniei. iar la final vom poposi pe Insula familiei

În cadrul acestui modul ne vom raporta la relațiile cu ceilalți și vom avea în vedere: integrarea în grup, comunicarea cu ceilalti, importanța sinceității  si legatura indestructibila cu familia.

Atelier 1 – Bune maniere
Atelier 2 – Cum comunicăm?
Atelier 3 – Cooperarea cu ceilalți
Atelier 4 –  Ce semințe plantăm în relațiile cu ceilalți?

La finalul acestui modul este inclus Feedback individual, pe e-mail, pentru fiecare părinte în parte.

Coordonate program

✓ număr sesiuni: 12
✓ frecventa:  saptamanala
✓ durata sesiunii: 60 min.
✓ copii cu varste intre 6-12 ani

Daca sunteți nou  la ideea de STEAM, acronimul înseamnă Știință, Tehnologie, Inginerie, Arta si Matematica si reprezintă o mișcare educațională ampla din SUA începută pe fondul lipsei de candidați în domeniul ingineriei.  STEAM este un concept educațional creat pentru a inspira si ajuta viitoarea generație de inventatori, inovatori si lideri sa pună întrebări ca un om de știință, sa lucreze tehnic ca un inginer, să creeze ca un artist și să deducă ca un matematician, toate acestea în timp ce se joaca ca un copil.

Se preconizează că 65% dintre joburile, pe care le vor avea copii de astăzi când vor fi adulți, nu au fost inventate încă. Noua ne revine misiunea de a-i pregăti pentru o lume care nu există încă, pentru o tehnologie care nu s-a inventat. Activitățile STEAM fac cel mai bine acest lucru.

Înțelegerea științei este foarte importantă pentru viețile noastre, iar copiii ar trebui sa învețe despre procesele, utilizările și metodele științei. Acest lucru se face prin diferite experimente și activități care trezesc entuziasmul autentic al elevului și interesul față de lume și mediul înconjurător. Educația în domeniul științelor este importantă pentru capacitatea copilului de a face sens în lume prin cele învățate.

Prin intermediul atelierelor Kids discover Steam elevii devin capabili să descrie procesele științifice și utilitatea acestora, în limbajul comun, construind în același timp și un vocabular specializat extins.

Aceste ateliere, reprezintă o oportunitate pentru copii de a testa și explora lumea fascinanta a științelor naturii și a științelor exacte. Scopul acestor ateliere este stimularea curiozității și a interesului copiilor pentru experimente, cercetare, investigare. Programul se adresează copiilor cu vârste între 6-14 ani. Atelierele vor integra conținut teoretic, experimente și joc, pentru ca micii exploratori să descopere mediul înconjurător.

Suportul tehnic este asigurat printr-un kit de experimentare compus dintr-o interfață digitală cu un computer specializat pentru științe cu posibilitatea de a colecta si de a analiza datele măsurate de senzorii digitali. Kitul este însoțit de un manual de lucrări experimentale  conceput de producătorul de instrumente și softuri de măsurare Vernier, implicat activ în sfera educativa din perspectiva tehnica.

Se arată 1–9 din 15 rezultate